Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Techniek / carburator Vespa 50N
« Laatste bericht door Thijs Gepost op 27 september '19, 09:46 »
Beste Vespa Lovers,

Ik ben sinds enkele de weken de blije eigenaar van een volledig gerestaureerde Vespa 50N uit 1966. Prachtig en leuk maar van het eerste moment problemen met de afregeling van de carburator. Het al veel proberen bijregelen maar krijg het niet onder controle. Als ik hem dan weer heb geregeld dat hij goed start en mooi draait gaat hij weer veel te hoog in toeren na een ritje wanneer de motor warm is gedraaid. Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft en het probleem eventueel bij mij thuis in Boutersem wil komen oplossen (uiteraard tegen betaling) De Vespa vervoeren is minder evident en rijden tot een herstelpunt momenteel dus ook  ;D
Mocht iemand hier tijd en interesse voor hebben hoor ik het graag.

groeten,  :vespa: :vespa: :vespa:
2
Techniek / Re: afstellen carburator p125x 1980
« Laatste bericht door andy123 Gepost op 24 september '19, 19:00 »
Alvast bedankt stef, voor je info. Ik ga het morgen proberen en hou jullie op de hoogte, weet je ook welke een goede bougie (nummer) is voor mijn p125x van 1980?
3
Techniek / Re: afstellen carburator p125x 1980
« Laatste bericht door Stef Gepost op 24 september '19, 11:55 »
Normaal zit er op een PX125 uit de jaren '80 een carbu v/h merk Dellorto, type 20-20D.

1) om te beginnen de stationair schroef(grote schroef boven op die door je luchtfilter en de deksel heengaat) helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien. Wanneer de scooter warm is gelopen kun je hier mee het stationair draaien verder afstellen naar wens.

2) de schroef de die luchttoevoer regelt ( zit achteraan je carburateur en steekt door de behuizing naar buiten toe. Deze draai je bij een originele Dellorto 1,5 slag uit (en bij een Spaco deze heeft een schroef met fijn schroefdraad draai je hem ongeveer 2,5 slagen uit).  Dit controleer je door te kijken naar hoe hij rijdt en de kleur van de bougie te controleren.

De bougie heeft bij de ideale afstelling een koffie/melk kleur.
4
Techniek / afstellen carburator p125x 1980
« Laatste bericht door andy123 Gepost op 23 september '19, 16:51 »
Kan er iemand mij helpen om mijn carburator af te stellen van mijn wesp, p125x van 1980? Van het begin tot het einde graag, hoe ik de regel vijsjes moet zetten? Alvast bedankt  :)
5
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door Djanke Gepost op 25 augustus '19, 07:56 »
Ik ook ... na een paar straffe koffie?s in ?t gemeentehuis  :dance: :vespa:
6
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door Charlie Gepost op 24 augustus '19, 12:24 »
Linda en ik gaan ook mee
7
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door Snoebelke Gepost op 23 augustus '19, 11:35 »
Sandra en ik zullen er ook bij zijn 🛵🛵😁😁
8
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door kanibaal Gepost op 22 augustus '19, 16:34 »
Ik zal dan ook maar meegaan tot zondag
9
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door Ronny Gepost op 22 augustus '19, 10:27 »
Ik ga ook mee , tot zondag😎
10
Ritten / Re: "Quasi Italia Rit" VC Tessenderlo 25.08.2019
« Laatste bericht door Pascale Gepost op 22 augustus '19, 07:24 »
En wij gaan ook mee 🤗
Pagina's: [1] 2 3 ... 10